مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

یونیسف ۱۰ میلیون دلار به کودکان افغانستان کمک می‌کند | افغانستان بدترین کشور برای کودکان

  • کد خبر: ۱۳۱۸۱۱
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
یونیسف ۱۰ میلیون دلار به کودکان افغانستان کمک می‌کند | افغانستان بدترین کشور برای کودکان
یونیسف اعلام کرد که برای بهبود وضعیت کودکان افغانستان کره جنوبی و دانمارک ۱۰ میلیون دلار کمک به این کشور اختصاص دادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یونیسف از کمک ۱۰ میلیون دلاری برای کمک به بهبود وضعیت کودکان افغانستان خبر داد.

یونیسف با انتشار پیامی در توییتر افزود: این کمک از سوی کره جنوبی و دانمارک ارایه شده است و به گسترش فضاهای آموزشی برای آسیب‌پذیرترین دختران، پسران و آموزگاران آن‌ها در افغانستان اختصاص داده خواهد شد.

رادیو فرانسه می‌‎گوید که به رغم کمک‌های یونیسف و دیگر نهادهای غیر دولتی به افغانستان، این کشور در رده بدترین کشورها برای کودکان قرار دارد.

افغانستان بدترین کشور برای کودکان

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان غیردولتی «حقوق کودکان» (KidsRights) ایسلند، سوئد و فنلاند بهترین کشورها، سیرالئون، افغانستان و چاد بدترین کشورها برای کودکان هستند.

بنا بر گزارش‌های نهادها مدافع حقوق کودکان، ۱۴ ماه پس از روی کار آمدن دوباره گروه طالبان در افغانستان و رویارویی مردم با یک بحران اقتصادی بی‌سابقه، وضعیت حقوق بشری، به‌ویژه وضعیت کودکان در این کشور بدتر شده است.

یونیسف پیشتر نیز در گزارشی نسبت به وضعیت کودکان در افغانستان هشدار داده و گفته بود که بیش از یک میلیون کودک در این کشور از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و نیاز به کمک‌های فوری برای زنده ماندن دارند.

دیده بان حقوق بشر در روز جهانی غذا گزارشی از وضعیت کشورهای مختلف از جمله افغانستان درباره دسترسی به مواد غذایی منتشر کرده است.

دیده بان حقوق بشر در بخشی از گزارش خود به وضعیت مردم افغانستان پرداخته و گزارش داده است که نیمی از جمعیت افغانستان که بیشتر از ۱۹ میلیون تن می‌شود، سطح بالای ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند.

براساس این گزارش، تنها در سال ۲۰۲۲ در افغانستان ۳۴ هزار کودک به علت ابتلا به سوءتغذیه در بیمارستان بستری شده و این احتمال وجود دارد که هزاران کودک حتی برای درمان به مراکز درمانی مراجعه نکردند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->